محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی

[gravityform id="6" title="false" description="false"]

در آذرماه  سال 1390 قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسیده است. چنانچه شخصی به موجب این قانون قصد ثبت سند را دارد، باید مراحل مختلفی را طی کرده و از کارشناس مربوطه کمک بگیرد. در رابطه با این موضوع، محاسبه هزینه کارشناسی به یکی از ابهامات کاربران تبدیل شده است. شما با کمک سرویس محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی ابزار حقوق می‌توانید به راحتی و به صورت کاملاًرایگان، این هزینه را محاسبه کنید.

روش درخواست کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی

برای اقدام جهت دریافت سند برای ساختمان های فاقد سند ابتدا متقاضی صدور سند مالکیت در اجرای مقررات قانون و آیین نامه از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک sabtemelk.ir و تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی و اسکن مدارک و مستندات مورد نیاز، تصویر مصدق مدارک و فایل نقشه را از طریق پست به دبیرخانه هیات ارسال می نماید. البته متقاضی می تواند به یکی از دفاتر اسناد رسمی نیز مراجعه کند تا دفاتر به نمایندگی از شخص، فرایند را انجام دهند.

دبیرخانه مربوطه پس از بررسی اسناد، تقاضای شخص را ثبت نموده و به اطلاع متقاضی می رساند و یک شماره پیگیری نیز در اختیار آن قرار می دهد. در نهایت به ترتیب نوبت، پرونده ها به هیات جهت رسیدگی ارسال می شوند.

در صورتی که پرونده شما به تأیید نظر هیأت نرسد، آن را رد می کنند و در صورت کامل بودن مدارک و اثبات مورد، موضوع به کارشناس ابلاغ می شود تا بررسی شود. در نهایت با تایید نظر کارشناس و هیات، سند ثبتی برای شما ثبت خواهد گردید.

هزینه های کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی

اما هزینه های کارشناسی برای ثبت سند زمین های بدون سند به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید قبل از شروع کار به حساب واریز گردد. میزان دستمزد کارشناس به شرح زیر تعیین می گردد.

  1. دستمزد کارشناسی ساختمان ‌ها و تاسیسات:

    • تا ۲۰۰ متر مربع مقطوعاً ۳۰۰ هزار ریال
    • بیش از ۲۰۰ متر مربع تا ۵۰۰ متر مربع مقطوعا ۴۰۰ هزار ریال
    • بیش از ۵۰۰ متر مربع تا ۱۰۰۰ متر مربع مقطوعا ۵۰۰ هزار ریال
    • مازاد بر ۱۰۰۰ مترمربع به ازای هر متر مربع ۴۰۰ ریال (حداکثر ۹ میلیون ریال)
  2. دستمزد کارشناسی اراضی کشاورزی و نسق‌های زراعی:

    • تا یک هکتار ۵۰۰ هزار ریال
    • در مواردی که مساحت ملک بیش از یک هکتار باشد به ازای هر هکتار مازاد، ۱۵ درصد به دستمزد اضافه می‌شود و حداکثر میلیون ریال است.

البته شما به راحتی و بدون نیاز به محاسبه دستی، می توانید فرایند مقدار هزینه کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی را به کیت ست بسپارید و نتیجه را مشاهده کنید.

سایر هزینه ها برای قانون ثبت سند ملک بدون سند رسمی

قابل ذکر است که به منظور ایجاد زیرساخت لازم و پرداخت حق‌الزحمه اعضای هیئت و سایر کارکنان، از متقاضیان موضوع این قانون برای هر پرونده پنج درصد بر مبنای ارزش منطقه‌ای اخذ و با واریز به حسابی که به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می شود.

از هر یک از متقاضیان در موقع ثبت نام مبلغ پانصد هزار ریال به صورت علی الحساب دریافت می شود.

روش محاسبه هزینه کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی در ابزار حقوق

ابزارحقوق مجموعه‌ای از قراردادها و خدمات‌حقوقی را برای راحتی کار کاربران طراحی کرده است. یکی از این ابزارها بخش محاسبات آنلاین حقوقی می‌باشد که شامل محاسبه آنلاین هزینه دفاتر ازدواج و طلاق و برنامه محاسبه آنلاین نیم عشر دولتی و اجرایی می‌باشد. برای محاسبه هزینه کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی، کافیست تا در ابزار حقوق، نوع ملک خود را از منوی کشویی تعیین کنید. سپس در باکس بعدی، متراژ آن را انتخاب کنید تا به صورت هوشمند وب سایت اقدام به محاسبه می‌کند. به همین سادگی هزینه کارشناسی به شما نمایش داده می شود.

پیشنهادات و نظرات شما

بعد از انجام محاسبه آنلاین حقوقی مورد نیاز خود، می‌توانید انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود را درقسمت دیدگاه محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی قانون تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی با ما به اشتراک بگذارید.

محاسبات حقوقی آنلاین

وب سایت ابزار حقوق با هدف ارائه خدمات حقوقی آنلاین شروع به کار کرده است، محاسبات در زمینه‌های مختلف مانند محاسبه آنلاین نیم عُشر دولتی، محاسبه‌ی هزینه‌ی داوری، محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز و… که وقت گیر و پیجیده هستند به راحتی در ابزار حقوق قابل محاسبه می باشند. همچنین در ابزار حقوق، قراردادها و پادکست‌هایی که در هر جایی ممکن است مورد نیاز شما باشد مانند قراردادهای پیمانکاری، قراردادهای حوزه استارتاپ‌ها، قراردادهای استخدامی  و… در اختیار شما کاربران قرار خواهد گرفت.

آخرین محصولات فروشگاه

قرارداد دورکاری با مدت معین قرارداد دورکاری با مدت معین، همانط...

قیمت اصلی 185,000 تومان بود.قیمت فعلی 71,000 تومان است.

قرارداد کار موقت با مدت معین قرارداد کار موقت با مدت معین همان...

قیمت اصلی 175,000 تومان بود.قیمت فعلی 71,000 تومان است.

قرارداد کار ساعتی با مدت معین قرارداد کار ساعتی با مدت معین هم...

قیمت اصلی 165,000 تومان بود.قیمت فعلی 69,900 تومان است.

مقدمه در رابطه با تمکین زوجه اگر شما با ماده‌ها و تعاریف موجود...

قیمت اصلی 165,000 تومان بود.قیمت فعلی 69,900 تومان است.

پاسخ به این پرسش که تدلیس در ازدواج چیست؟ تدلیس در ازدواج نوعی...

قیمت اصلی 165,000 تومان بود.قیمت فعلی 69,500 تومان است.

بررسی تفاوت‌ های موجود بین طلاق و فسخ نکاح می‌ توان گفت نتیجه ...

قیمت اصلی 165,000 تومان بود.قیمت فعلی 71,000 تومان است.

افراد می توانند با دادخواست فسخ نکاح با توجه به عیوب مذکور در ...

قیمت اصلی 165,000 تومان بود.قیمت فعلی 69,900 تومان است.

اهمیت دادخواست فسخ نکاح به لحاظ بروز عیب در طرف دادخواست فسخ ن...

قیمت اصلی 165,000 تومان بود.قیمت فعلی 69,900 تومان است.

آخرین پادکست ها

هیچ محتوایی یافت نشد

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه