حراج!

اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره

Original price was: 165,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

اظهارنامه یکی از بهترین راهکارها قبل از طرح دعوا جهت ستاندن حق است عرف و قانون ایران قبل از هر اقدام قانونی ارسال اظهارنامه را منصفانه می‌داند چرا که ممکن است خوانده شرایط عمل به تعهدش را نداشته که به آن عمل نکرده است. ما در این مقاله اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت‌المثل مورد اجاره را مورد بررسی قرار می دهیم تا پایان همراه ما باشید.

توضیحات

تنظیم اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره

اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره یکی از انواع اظهارنامه هایی است که موجر جهت پرداخت اجاره بهای عقب افتاده مستاجر می‌تواند تنظیم کند و برای وی ارسال نماید. گاهی در رابطه بین موجر و مستاجر مشکلاتی به وجود می آید که ممکن است به شکایت کشیده شود. مهم ترین اختلافات مابین مستاجر  و موجر بر سر اجاره بها است اینکه مستاجر در موعد مقرر به دلایل مختلف عمدی یا سهوی ممکن است از پرداخت اجاره بها امتناع کند و …، حتی اگر دلیل مستاجر مبنی بر دیرکرد پرداخت اجاره بها موجه باشد باز نمی توان از حق و حقوق موجر چشم پوشی کرد و قانون حق شکایت را به موجر داده است. قانون همیشه اول ساده ترین راه را به خواهان پیشنهاد می دهد. پیشنهاد قانون قبل از طرح شکایت تنظیم اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره و ارسال آن برای مستاجر می باشد در صورتی که مستاجر همچنان از پرداخت اجاره‌بها خودداری کرد موجر می تواند از وی شکایت کند.

نحوه تنظیم اظهارنامه پرداخت اجاره بها یا اجرت المثل مورد اجاره

در صورتی که موجر بخواهد قبل از طرح دعوا و با روش مصالحت آمیز از مستاجر تقاضا کند که اجاره بها را پرداخت نماید و اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره را تنظیم کند و برای وی ارسال نماید باید موارد زیر را در نظر بگیرد

  • مشخصات کامل اظهار کننده ( نام و نام خانوادگی، آدرس اقامتگاه): زمانی که می خواهید اظهارنامه را تنظیم کنید و برای مستاجر ارسال نمایید از نام و نام خانوادگی کامل وی مطمئن شوید و آدرس اقامتگاه (معمولاً همان مکانی که به وی اجاره داده اید) را هم به صورت کامل و دقیق بنویسید.
  • موضوع اظهارنامه: حتماً جمله اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره را به صورت کامل در اظهارنامه بنویسید تا مستاجر در زمان دریافت متوجه شود شما به چه دلیلی برایش اظهارنامه فرستاده اید
  • خلاصه اظهارات: با ذکر دلایل و با کلمات مودبانه از مستاجر بخواهید که جهت پرداخت اجاره بها اقدام کند.

 

نکته: قبل از آنکه اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره را تنظیم کنید حتماً به این نکته توجه کنید که مدت پرداخت اجاره بها از تاریخی که در اجاره نامه ثبت شده است گذشته باشد.

کلام آخر

زمانی که مستاجر پس از گذشت تاریخی که باید اجاره‌بها را پرداخت می کرد عمل نکرده و اجاره بها را پرداخت ننموده است حتماً دلیل موجهی دارد و نمی توان گفت که این کار او عمدی است پس بهترین راه قبل از اقدام قضایی همان تنظیم اظهارنامه است آن وقت حتی اگر بلافاصله مبلغ اجاره را نداشته باشد که پرداخت کند قطعاً در تاریخی نزدیک مورد قبول شما پرداخت خواهد کرد. موجر محترم اگر نیازمند برگه کامل اظهارنامه پرداخت اجاره بها یا اجرت المثل مورد اجاره هستید و نمی‌دانید از کجا باید تهیه کنید در پایین این مقاله نمونه برگه کامل اظهارنامه پرداخت اجاره بها را قرار داده ایم که شما با پرداخت مبلغ بسیار کمی می توانید آن را از ما خریداری نمایید.

توضیحات تکمیلی

درجه قانونی

مطابق با آخرین تغییرات قوانین و مقررات روز کشور

تعداد صفحات

1 صفحه یک رو

فُرمت

Word & Pdf (Zip)

ابعاد صفحه

A4

کادربندی

دارد

آدرس سایت ابزار حقوق (تبلیغات)

ندارد

لوگو ابزار حقوق

ندارد

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “اظهارنامه پرداخت اجاره بها و اجرت المثل مورد اجاره”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *