حراج!

 قرارداد استخدام برنامه نویس فرانت اند

(دیدگاه کاربر 1)

Original price was: 210,000 تومان.Current price is: 115,000 تومان.

قرارداد استخدام برنامه نویس فرانت اند، یکی از نمونه قراردادهای پرکاربردی است که امروزه توسط بسیاری از کارفرمایان استفاده می شود. این قراردادها بین کارفرما و برنامه نویس منعقد می شوند. از این رو لازم است تمامی شرایط قانونی را دارا باشند؛ تا در زمان بروز اقامه دعوا بتوان از آنها در زمان رسیدگی مرجع صالح استفاده کرد.

توضیحات

قرارداد فرانت اند برای برنامه نویس یا گرافیست به چه صورت است؟

 قرارداد استخدام برنامه نویس فرانت اند یکی از نمونه قراردادهای پرکاربردی است که امروزه بین کارفرمایان و گرافیست ها منعقد می شود. همانطور که می دانیم این دسته از فعالیت ها نیازی به تنظیم قرارداد ندارند. اما در برخی موارد مشکلاتی برای طرفین به بار می آید که با خود می گویند ای کاش اقدام به تنظیم قرارداد می نمودیم.

در اصل تنظیم قرارداد به طرفین این اطمینان را می دهد، که بتوانند با خیال کار خود را به شخص مورد نظر بسپارند. تصور کنید برای انجام یک کار درگیر یک کارفرمای فرومایه و دروغگو بیفتید. آیا تصور می کنید در چنین شرایطی این کارفرما به راحتی حق العمل کاری که انجام می دهید را به شما می دهد؟ از سوی دیگر ممکن است کارفرمایان درگیر شخصی شوند که دروغگو باشد.

آیا کارفرمایانی که اقدام به تنظیم  قرارداد استخدام برنامه نویس فرانت اند ننموده اند، پس از اتمام کار می توانند حق خود را مطالبه کنند؟ مسلماً خیر. زیرا قرارداد در واقع نوعی مدرک است که می توان از آن برای طرح دعوا استفاده کرد. شاید باور نکنید، اما هر روز در کشور از این اتفاقات رخ می دهد. ممکن است شخصی درگیر چنین مسئله ای شود و نتواند حق خود را مطالبه کند.

پس بهترین راهکار، پیشگیری قبل از بروز مشکل است. به هیچ عنوان به این جملات نمایشی” مگه به من اعتماد نداری” یا ” مگه تا الان بدقولی کردم” و … اعتماد نکنید. بهتر است برای خود و کارتان ارزش قائل شوید و اقدام به تنظیم قرارداد نمایید.

نکات مهم برای تنظیم قرارداد فرانت اند

قرارداد فرانت اند نیز همچون دیگر مدل قراردادهای استخدام موقت، دارای برخی شرایط خاص است. لازم است به تمامی این نکات مهم در زمان تنظیم قرارداد توجه نمایید. در متن قرارداد استخدام برنامه نویس باید حتماً نوع همکاری قید شود. علاوه بر آن همانطور که در دیگر قراردادهای موقت مدت زمان کار تعیین می شود، باید در این قرارداد نیز مدت تعیین شود.

در کنار تمامی این موارد باید حتماً به شرایط فسخ قرارداد نیز در متن قرارداد اشاره کنیم. اگر یک قرارداد برنامه نویسی بدون توافق طرفین تنظیم و امضا شود، می تواند مشکلات زیادی را به بار آورد. افرادی که سالهای زیادی در زمینه تنظیم قرارداد فعالیت دارند، می دانند که باید چه نکاتی را در متن قرارداد ذکر کنند.

لازم است در قرارداد فرانت اند شرایط دیرکرد و جریمه ای که طرفین در صورت عدم رعایت شرایط قرارداد باید بپردازند، ذکر شود. اصولا در قراردادهای استخدامی موقت، افرادی که پروژه را دیر تحویل می دهند باید جریمه بپردازند. پس باید در این خصوص بین طرفین توافق به عمل آمده و در قرارداد ذکر گردد.

از دیگر نکات مهمی که باید در متن قرارداد برنامه نویسی به آن توجه نمایید، میزان مبلغ دستمزد و شرایط پرداخت آن است. ممکن است برخی از کارفرمایان تمایل داشته باشند در ابتدای کار تمام دستمزد برنامه نویس و گرافیست را بپردازند. در حالی که کارفرمای دیگری ترجیح دهد به صورت دوره ای دستمزد گرافیست را بپردازد.

پس در متن قرارداد فرانت اند باید شرایط و نحوه پرداخت مبلغ دستمزد با جزئیات قید شود. در انتها نیز باید به موضوع اصلی قرارداد به عنوان اصل مهم دیگر اشاره کنیم. حتماً باید موضوع همکاری و تنظیم قرارداد در متن قرارداد مشخص شود. در غیر این صورت می تواند مشکلات زیادی را برای طرفین به بار آورد.

اهمیت مشخص کردن تغییرات در حین کار در متن قرارداد فرانت اند

برخی از پروژه های کاری وجود دارند که ممکن است در حین کار نیاز به تغییراتی داشته باشند. یکی از این نمونه پروژه ها، برنامه نویسی است. لازم است کارفرما و برنامه نویس پیش از آنکه اقدام به امضای قرارداد نمایند، در مورد برخی از تغییرات که ممکن است در حین انجام پروژه پیش آید با یکدیگر به توافق کنند.

لازم است مواضع خود را در متن قرارداد فرانت اند به تفصیل در خصوص این تغییرات شرح دهند. مثلا:

  • مشخص نمایند که اگر نیاز است در بخش های انجام شده پروژه که قبلاً توافق نموده اند، تغییراتی ایجاد کنند، باید مجدداً با یکدیگر مذاکره کرده و دستمزد مناسب را تعیین کنند.
  • مشخص نمایند که ویژگی های جدیدی باید در پروژه اضافه شود که قبلاً در قرارداد به آنها اشاره نشده است. از این رو باید به این مسائل به صورت مجزا و جداگانه رسیدگی شده و از نظر هزینه و زمان به توافق طرفین برسند.
  • مشخص نمایند که در صورت انجام برخی تغییرات جزئی، هزینه دیگری تعیین نشود. اما زمانی که نیاز باشد برای این تغییرات هزینه دیگری مقرر شود، باید برنامه نویس نیز پروژه را در زمان مقرر با تغییرات جدید تحویل دهد.

آیا می توان از قراردادهای آماده برنامه نویسی برای استخدام استفاده کرد؟

برخی از افراد بر این باور هستند که استفاده از  قراردادهای آماده فرانت اند مناسب نیست. اما باید بگوییم اگر این قرارداد را از سایت معتبر تهیه نمایید، می توانید با اطمینان اقدام به استفاده از آن نمایید. البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که فایل های رایگان قراردادها، اصلاً مطلوب نیستند.

باید قرارداد فرانت اند را خریداری کنید تا تمامی نکات حقوقی در آن رعایت شود. قراردادهای رایگان مشخص نیست که توسط چه کسی تهیه شده است. اما قراردادهایی که آماده در اختیار خریداران قرار می گیرند، توسط افراد متخصص در این زمینه آماده شده اند. به همین دلیل می توانید با اطمینان اقدام به تهیه و استفاده از آن نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی تنظیم قرارداد فرانت اند همچون دیگر قراردادهای استخدام، از حساسیت برخوردار است. به همین دلیل افرادی که در مورد مسائل حقوقی اطلاعات لازم را در اختیار ندارند، بهتر است اقدام به خرید قراردادهای آماده نمایند. تمامی این قراردادها زیر نظر وکلا و مشاوران حقوقی متخصص و باتجربه ابزارحقوق آماده می شوند.

تمامی شرایط و مقررات قانونی در تنظیم قراردادهای فرانت اند رعایت می شود. پس کارفرما می تواند به راحتی این قرارداد را تهیه کرده و برای استخدام برنامه نویس از آن استفاده کند. از سوی دیگر این قراردادها آماده بوده و کارفرما می تواند پیش از امضای آن، ابتدا مفاد مندرج در آن را مطالعه نماید. در صورتی که نیاز به افزودن مفاد و بند دیگری داشته باشد، کارفرما می توان این بند را به قرارداد اضافه کند.

توضیحات تکمیلی

درجه قانونی

مطابق با آخرین تغییرات قوانین و مقررات حقوقی کشور (قانون کار).

طرفین قرارداد

مناسب کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی.

محل امضاء و اثر انگشت

در تمامی صفحات، جای گذاری شده است.

زبان قرارداد

فارسی.

تعداد صفحات

17 صفحه یک رو.

فُرمت

Doc & PDF (Zip)

حجم فایل

2 مگابایت.

اَبعاد صفحات

A4

شماره گذاری صفحات

دارد

کادربندی

دارد

قابلیت چاپ

دارد

آدرس سایت ابزار حقوق (تبلیغات)

ندارد

لوگو ابزار حقوق

ندارد

1 دیدگاه برای  قرارداد استخدام برنامه نویس فرانت اند

  1. بهناز

    خیلی خوب بود واقعا

    • ابزار حقوق

      خیلی ممنون از شما! خوشحالیم که محصول مورد پسندتون قرار گرفته. اگر نیاز به تغییرات یا محصولات بیشتری داشتید، در خدمتتون هستیم! 🌟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما شاید این را هم دوست داشته باشید