حراج!

قرارداد استخدام منشی مطب

Original price was: 210,000 تومان.Current price is: 99,000 تومان.

قرارداد استخدام منشی مطب از نمونه قراردادهای پرکاربردی است که پزشکان به منظور استخدام منشی از آن استفاده می‌کنند. اما باید این قرارداد با دقت تنظیم شود تا قانونی باشد.

توضیحات

قرارداد استخدام منشی مطب

از میان انواع قراردادهای کار، باید به قرارداد استخدام منشی مطب اشاره کنیم که بسیاری پرکاربرد است. این نوع قراردادهای استخدامی به منظور در خدمت گرفتن نیروی انسانی در محیط مطب و کلینیک استفاده می شود. در واقع منشی ها در محیط های اداری و کاری همیشه نقش کلیدی دارند. یعنی نبودشان می تواند اختلالات بسیاری در روند کار ایجاد کند.

به همین دلیل پزشکان هم نیاز دارند تا برای تنظیم برنامه ی کاری خود، اقدام به استخدام منشی برای مطب و کلینیک خود نمایند. البته منشی مطب باید از برخی ویژگی ها برخوردار باشد تا بتواند فرایند کار مطب را به خوبی مدیریت نماید. این دسته از افراد معمولا باید دارای مهارت و فن بیان بالایی بوده و فعال باشند. همچنین از آداب معاشرت قوی برخوردار بوده و مسئولیت پذیر باشند.

پزشکان پس از یافتن چنین اشخاصی، نیاز دارند تا با آنها قرارداد استخدام منشی مطب امضاء نمایند. با این کار تمامی شرایط و مقررات کار در مطب را برای آنها تعیین خواهند نمود. مثلاً میزان دستمزد، مزایای کار در مطب، ساعات کار و دیگر شرایط. اما این نوع قراردادها چگونه تنظیم می شوند؟ بهتر است با ما همراه شوید.

شرایط تنظیم قرارداد استخدام منشی مطب 

قرارداد استخدام منشی برای مطب را می توان بسته به زمان انجام کار، در سه نوع قرارداد تنظیم نمود. از جمله:

قرارداد استخدام پاره وقت منشی مطب

این نمونه از قراردادها به صورت پاره وقت یا نیمه وقت تنظیم می شوند. به این صورت که ساعات کار منشی در قرارداد تعیین شده است. یعنی ممکن است منشی تنها برای چند ساعت در طول روز برای انجام استخدام شده باشد. این مسئله در مزایای استخدام و حقوق منشی هم تأثیرگذار خواهد بود.

قرارداد استخدام موقت منشی مطب

قرارداد استخدام منشی مطب به صورت موقت، نوع دیگری از قراردادهای استخدام به شمار می رود که برای یک بازه زمانی خاصی مشخص شده است. یعنی پزشک نیاز دارد که منشی خود را برای مدت یک سال و تمام وقت استخدام کند. یعنی ساعاتی صبح و ساعاتی عصر در مطب حضور داشته و خدمات لازم را به بیماران ارائه نماید.

قرارداد استخدام دائم منشی مطب 

استخدام منشی مطب به صورت دائم، نیاز به تنظیم قرارداد خاصی دارد. زیرا این نوع منشی ها یک تعهد کار بلند مدت داشته و برای زمان طولانی باید در مطب منشی شوند. یعنی از تمامی مزایا و حقوق استخدامی برخوردار هستند. حتی ممکن است در برخی از این قراردادهای استخدامی، مزایای خاص و ویژه ای هم برای منشی تعیین شود.

در کنار تمامی این نمونه های قرارداد استخدام منشی مطب، نوعی قرارداد کار آموزشی یا آزمایشی هم وجود دارد که پزشکان می توانند از آن برای استخدام منشی به صورت آزمایشی استفاده کنند. به این صورت که مثلاً نیروی انسانی را به مدت یک هفته یا یک ماه استخدام کنند تا به صورت آزمایشی در مطب مشغول به کار شود.

پزشک می تواند در این مدت زمان مهارت های کاری منشی را مورد بررسی قرار دهند. در صورتی که منشی از توانایی لازم در ارائه بهترین خدمات به مشتریان برخوردار باشد، کارفرما می تواند قرارداد مورد نظر را به قرارداد دیگری تبدیل کرده و منشی را برای مدت مورد نظر خود استخدام نماید.

موارد مهم در تنظیم قرارداد برای استخدام منشی 

برای تنظیم قرارداد استخدام منشی مطب لازم است برخی موارد مهم ذکر شوند. از جمله این موارد می توانیم به موضوع قرارداد، ساعات انجام کار، حق الزحمه یا حق السعی و موارد دیگر اشاره کرد. در حالت کلی همانطور که پیش از این نیز بیان نمودیم، موضوع قراردادهای استخدام منشی، به خدمت گرفتن نیروی انسانی در مطب پزشک است.

لازم است در متن قرارداد حتماً به صورت دقیق موضوع قرارداد استخدام ذکر شده باشد. زیرا تعیین موضوع قرارداد نشان دهنده آن است که کارفرما از منشی چه توقعات و انتظاراتی دارد. پس از آن منشی با مطالعه دقیق متن قرارداد می تواند تصمیم گیرد که آیا از شرایط لازم برای انجام کار برخوردار است یا خیر؟

از سوی دیگر باید در متن قرارداد استخدام منشی مطب به صورت دقیق ساعات انجام کار منشی قید شود. زیرا طبق قانون کار، ساعات کار کامل منشی در یک روز باید 7 ساعت و 20 دقیقه باشد. در حالی که اگر منشی برای مدت موقت یا کوتاه استخدام شود، باید ساعت کار کمتر داشته باشد. این میزان ساعت کار منشی در حق السعی یا دستمزدی که دریافت می کند هم تاثیرگذار خواهد بود.

پس باید در قرارداد میزان دستمزد منشی هم با تمام مزایایی که ممکن است در طول کار دریافت کند ذکر گردد. این که حقوق به صورت نقدی پرداخت شود یا غیر نقدی و موارد دیگر از این قبیل، دیگر نکاتی هستند که لازم است حتما در متن قرارداد استخدام یک منشی برای مطب ذکر گردند.

مزایای تهیه قرارداد استخدام منشی مطب از پیش تنظیم شده 

از آنجایی که تقریباً درصد بالایی از مردم کشور از نظر قوانین و مقررات قانون کار و دیگر قوانین بی اطلاع هستند، بهتر است در صورت نیاز به تنظیم قرارداد حتماً به وکلا و کارشناسان معتبر مراجعه نماید. زیرا اگر تنظیم قرارداد به درستی و طبق اصول انجام نشود، ممکن است برای کارفرمایان و یا کارگران و کارمندان استخدامی مشکلاتی ایجاد شود.

زمانی که کارفرمایان اقدام به تهیه قرارداد استخدام منشی از پیش تنظیم شده می نمایند، دیگر نگران عدم رعایت مفاد قانون کار نخواهند بود. زیرا این قراردادها توسط وکلا و کارشناسان حقوقی متخصص و با تجربه تنظیم شده اند و از این رو تمامی قوانین در تنظیم آنها رعایت شده است. پس کارفرمایان و کارگران یا کارمندان می توانند با اطمینان اقدام به امضای قرارداد استخدام نمایند.

سخن پایانی 

دریافتیم که تنظیم قرارداد استخدام منشی شرایط خاصی دارد که بیشتر پزشکان در مورد آن اطلاعاتی ندارند. از سوی دیگر به دلیل آنکه امکان دارد افراد برای تنظیم این نوع قراردادها اطلاعات کافی نداشته باشند، بهتر آن است که اقدام به تهیه قرارداد استخدام منشی از پیش تنظیم شده نمایند. تمامی این نوع قراردادها توسط وکلا و مشاوران حقوقی متخصص تنظیم شده اند.

از این رو مفاد و شرایط قانونی تنظیم قرارداد در آنها رعایت شده است. پس کارفرما و منشی تنها با یک مطالعه دقیق بر روی مفاد قرارداد، می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به امضای آن نمایند. پزشکان تنها کافیست از فروشگاه معتبر حقوقی وب سایت ابزارحقوق، این قراردادهای از پیش تنظیم شده را دریافت کرده و در زمان کوتاهی منشی انتخابی خود را با اطمینان استخدام نمایند.

توضیحات تکمیلی

درجه قانونی

مطابق با آخرین تغییرات قوانین و مقررات حقوقی کشور (قانون کار).

طرفین قرارداد

مناسب کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی.

محل امضاء و اثر انگشت

در تمامی صفحات، جای گذاری شده است.

تعداد صفحات

16 صفحه یک رو

فُرمت

Word & Pdf (Zip)

حجم فایل

1.5 مگابایت

اَبعاد صفحات

A4

شماره گذاری صفحات

دارد

کادربندی

دارد

قابلیت چاپ

دارد

آدرس سایت ابزار حقوق (تبلیغات)

ندارد

لوگو ابزار حقوق

ندارد

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “قرارداد استخدام منشی مطب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما شاید این را هم دوست داشته باشید